Tyry Tyry!

WarCraft III - Tyry noob'ów

Ogłoszenie

Forza Italia!!!

#1 2010-06-22 04:10:31

xanatos

Scarlet Pumpernickel

Zarejestrowany: 2010-04-10
Posty: 74
Punktów :   

Baldur's Gate II: Cienie Amn

http://www.gry-online.pl/Galeria/Gry10/450122578.jpg




Wymagania sprzętowe:

Pentium II 300 MHz, 64 MB RAM, karta dźwiękowa + dodatkowo:  karta sieciowa, podłączenie do Internetu..
by gry-online.pl

cRPG pełną gębą. Tworzymy sobie naszego bohatera i zaczynamy grę. Tryb multi pozwala na wspólną grę, podczas odkrywania kolejnych elementów fabuły. Magia i miecze, lochy (ale mniej) i smoki, oraz elfice. Dużo by pisać...

Gra jest tania i ogólnie dostępna w sprzedaży (to nie jest reklama!). Mniej więcej warta pół litra Żołądkowej Gorzkiej. Jak nie, to poszukajcie w sieci. Tylko ma być Pl..

To jest propozycja. Imo lepsza niż ID. Możemy również spróbować samo BG. Mam nieodparte wrażenie, iż byłby duży przy tym fun. Początkowe zgrywanie się, ogarnianie mechaniki gry, epickie starcia, for example z Gibberling'ami (to akurat bardziej w BG~ ), i tym podobne..

http://images5.gry-online.pl/galeria/ga … 921109.jpg ,przykładowy screen interfejsu.

Znam tą grę b. dobrze.
Czekam na waszą opinię. Eventualnie pytania.


Sekai wo Ooini moriagerutame no Suzumiya Haruhi no dan.
Gdyby nie skróty, życie byłoby trudniejsze ^^

Offline

 

#2 2010-06-23 15:20:43

Pablo

Administrator

Zarejestrowany: 2010-04-10
Posty: 54
Punktów :   

Re: Baldur's Gate II: Cienie Amn

Ja mam jedno tylko pytanie:
Kiedy zaczynamy? xD


"To było za proste, prawda? Nie... on chce, bym tu siedział i rozmyślał, czy on wie, że ja wiem, iż jemu jest wiadome, że ja jestem świadom tego, iż on wie, że ja siedzę tutaj, wiedząc, że on wie! Ja to wiem!"
Oogie Wisham w odpowiedzi na pytanie Rylai Crestfall w towarzystwie Drow Ranger.

Offline

 

#3 2010-06-23 15:51:56

xanatos

Scarlet Pumpernickel

Zarejestrowany: 2010-04-10
Posty: 74
Punktów :   

Re: Baldur's Gate II: Cienie Amn

Wtorek/Środa przyszłego tygodnia. Imo najoptymalniej, bo sesja out.
Wówczas możemy rozpocząć naszą epicką campanię xD


Edit:

Panowie, zanim zaczniemy tyry w universum Forgotten Realms, no bo ile można męczyć ten nieszczęsny Azeroth.., ogarnijcie podstawy. Mam tu przede wszystkim na myśli kreowanie własnego char'a~

Płeć, rasa (istotna), klasa (nawet b. istotna~ ), charakter, cechy (b. istotne ><), umiejętności (też istotne) i na koniec kolory wdzianka, głos i imię aka nick..

O ile jarzę, można postać przygotować wcześniej, a następnie ją eksportować, by w wymaganym momencie importować. Zaoszczędzi nam to czasu. Z własnego doświadczenia wiem, iż proces ten może zająć go więcej niźli mniej.


Btw, jest taki niuans. W BG liczba punktów, którymi możemy rozdysponować przy przydzielaniu ich do odpowiednich cech, jest losowa. Jest to tzw. 'rzut kostką'. Mamy możliwość nieograniczonego zmieniania tej wartości (czyt. aż do osiągnięcia najbardziej optymalnej puli). Jest to upierdliwe i męczące, ale iż robimy to tylko raz, warto się jednak potrudzić. Ostatecznie tą postacią tyra się do samego końca gry.

Co zaś się tyczy klas (duża ich część ma jeszcze podklasy~ ), ogólnie (nie licząc wieloklasowców) jest następujący podział:

# Wojownik/Łowca/Paladyn/Barbarzyńca/Mnich.
# Złodziej/Bard.
# Kapłan/Druid.
# Mag/Czarownik.

I ogólny ogar meritum naszej sprawy:
http://crpg.iml.pl/baldurs-gate-2/gra-online/423a ;>


Sekai wo Ooini moriagerutame no Suzumiya Haruhi no dan.
Gdyby nie skróty, życie byłoby trudniejsze ^^

Offline

 

#4 2010-06-27 00:36:59

xanatos

Scarlet Pumpernickel

Zarejestrowany: 2010-04-10
Posty: 74
Punktów :   

Re: Baldur's Gate II: Cienie Amn

Baldur's Gate, a Baldur's Gate II:


# Prowadzenie fabuły:

W BG sytuacja wygląda mniej więcej następująco: 'Budzimy się' w lesie, mamy kilka item'ów na krzyż, i nie wiemy totalnie co zrobić xD. Ogółem jest b. dużo lokacji, mniej lub bardziej interesujących (lasy, rzeczki, jaskinie, etc ;P), które sobie zwiedzamy. Są i lokacje ofc bardziej ogarnięte jak choćby miasta, no i ofc tytułowe Wrota Baldura (big city!). Główna oś fabuły jest b. mglista. Overall, 'jedynka' jest niesamowicie klimatyczna i 'naturalna'. B. sielankowa, momentami wręcz śmiechowa ;>

Z kolei w BG II budzimy się (dosłownie) w lochu. Główna oś fabularna już z samego początku jest b. widoczna (co nie znaczy, że wiemy więcej niż w I ^^ ) i konkretna. Obszarem przemieszczania się, w głównej mierze jest olbrzymie miasto - Athkatla. Prócz niego jest kilka innych lokacji, również b. oryginalnych. Summa summarum lokacji jest znacznie mniej, ale i są one znacznie bogatsze. Walki są bardziej epickie (co akurat raczej jest konsekwencją ogólnie wyższego lvl'a postaci), a zadania bardziej oryginalne i złożone. Klimat jest po prostu inny.

# Postacie w grze:

Stworzona postać w BG ma pierwszy lvl na starcie. Oznacza to w praktyce, iż jest srly słabawa. Gra magiem jest tragicznie trudna, głównie z racji jego słabości na początkowych lvl'ach i małej liczby, w dodatku słabych (choć imba summoning i AoE spells tyrają ^^ ), czarów (można się trochę łatwo zniechęcić). Zdecydowanie najłatwiej grać fight'erem. Kapłan i złodziej jeszcze jako tako ogarniają.. (czyt. chociaż się jakoś przydają).

Stworzona postać w BG II ma na starcie lvl siódmy/ósmy (zależy od klasy). Oznacza to w praktyce więcej możliwości, w tym już dla samych magów. Aczkolwiek nie oznacza to, iż jest łatwiej. Nie ma tak mocnego uwypuklenia, stawiającego fighter'a na piedestale. Zdecydowanie widoczniejszy jest podział na tank/support/carry (w dużym uproszczeniu ;> )

# Ogólnie:

Podklasy postaci są możliwe do wyboru tylko i wyłącznie w BG II, w 'jedynce' takiej możliwości nie ma. Samych klas też jest mniej (nie ma bodajże barbarzyńcy i mnicha). I to jest imo największa wada I ;< (choć może są jakieś nieoficjalne patche, korygujące ten fakt~ ).
Jest jeszcze pewien istotny myk. W przypadku ukończenia I, można tak wykreowaną postacią (nie wiem tylko jak z ekwipunkiem) grać dalej w II xD.
Obie gry są raczej porównywalnie długie oraz wciągające. Wizualnie niemal bliźniaczo podobne.
Obiektywnie imo obie gry są równie zajebiste. Subiektywnie mam jednak większą słabość do II.


So, choose the game! ;P
Post wcześniejszy ofc obowiązuje.

http://www.youtube.com/watch?v=Xfzq8m4Y … re=related <-- ale filmik, rotfl.


Sekai wo Ooini moriagerutame no Suzumiya Haruhi no dan.
Gdyby nie skróty, życie byłoby trudniejsze ^^

Offline

 

#5 2010-06-30 02:38:34

Pablo

Administrator

Zarejestrowany: 2010-04-10
Posty: 54
Punktów :   

Re: Baldur's Gate II: Cienie Amn

Siema, dawaj IP.


"To było za proste, prawda? Nie... on chce, bym tu siedział i rozmyślał, czy on wie, że ja wiem, iż jemu jest wiadome, że ja jestem świadom tego, iż on wie, że ja siedzę tutaj, wiedząc, że on wie! Ja to wiem!"
Oogie Wisham w odpowiedzi na pytanie Rylai Crestfall w towarzystwie Drow Ranger.

Offline

 

#6 2010-06-30 17:34:43

xanatos

Scarlet Pumpernickel

Zarejestrowany: 2010-04-10
Posty: 74
Punktów :   

Re: Baldur's Gate II: Cienie Amn

============================================================

Kilka niuansów:

# odnośnie cech, w dużym skrócie, istotnych rzeczy kilka, bom poczytał to i owo:

Siła - jak nie jesteś zbrojnym, to w gruncie rzeczy odnosi się tylko do udźwigu (ile ciężaru naładujesz w plecak xD).
Zręczność - istotna dla każdego, bez atu, 18 (i więcej) must be.
Kondycja - a tu surprise, jeżeli nie jesteś zbrojnym, należy dać punktów max 16. Więcej się nie opłaca.
Mądrość - tylko istotna dla kapłanów oraz druidów. Mądrość nie polepsza rzutów obronnych. Ma wpływ na dwa zaklęcia maga. Chodzi tu głównie o imbaśny czar z 10 lvl'a oraz jego gorszą ver. z 7 lvl'a.
Inteligencja - tylko magowie. Ponadto int ustawiony na min 10 pozwala każdemu nie magowi korzystać ze zwojów ochronnych. W grze są też pewne istoty, które wysysają int, jak wyssą all = dead (bazowy 3 int = srly instant dead xD).
(Inteligencja razem z mądrością wpływa na stan wiedzy, służy ona do identyfikacji item'ów. Jeżeli masz mniej niż 10 punktów, którejś z tych cech, to dostajesz -10 do bazowej wiedzy).
Charyzma - wpływa na reakcję naszych rozmówców (życzliwa, neutralna, wroga). Tylko boss winien mieć ją wysoką. Ma b. duży wpływ na ceny w sklepach.

# Na starcie, w tym małym pokoiku gdzie jest golem i obraz z pułapką, są item'y do rozdzielenia na grupę. Podstawowy set dla każdej klasy. Należy więc to rozsądnie podzielić/użyć~
# Proponuje ponadto usunąć hotkey'e z gry, a przynajmniej te najbardziej irytujące, jak 'Z' - odpoczynek.

# Przy awansie z lvl'em dostajemy HP, będące rezultatem rzutu kostką... W skrajnym przypadku, grając e.g. fighter'em, można stracić nawet 9 HP per lvl... Well, loading? or unofficial patch (o ile takowy istnieje~ )? or nothing..
# Custom portret, if u want, musi być bitmapą (BMP) 24 bitową, w dwóch rozdzielczościach: 110x170 oraz 38x60.

# Sugestia również o wykreowanie do drużyny postaci wieloklasowej - e.g. wojownik/mag, złodziej/mag.
# Lekcja historii. Lol~ W głównym mieście - Athkatla, gdzie spędzimy spory przedział czasu, jest zakaz używania magii. Czyt. u go to jail or grave. Niestety trzeba się troszkę ograniczać. Zapomniało mi się o tym ^^


Dziękuję za uwagę. Traxex was potyra. Cześć.

Edit:
# Kreowana postać winna być poddana temu procesowi na poziomie trudności Łatwy/Nowicjusz. Zapewnia to max liczbę HP na starcie gry. Różnica jest naprawdę znaczna.
Nie wiem na procent 100% jak to jest z postacią przygotowaną w trybie gry: wielu graczy, od razu po tym procesie wyeksportowaną. Teoretycznie imo HP jest ustalane w momencie rozpoczęcia gry.


Sekai wo Ooini moriagerutame no Suzumiya Haruhi no dan.
Gdyby nie skróty, życie byłoby trudniejsze ^^

Offline

 

#7 2010-07-01 11:26:56

xanatos

Scarlet Pumpernickel

Zarejestrowany: 2010-04-10
Posty: 74
Punktów :   

Re: Baldur's Gate II: Cienie Amn

http://www.gry-online.pl/Galeria/Gry10/433804812.jpg




BG jest starsze, a co za tym idzie pracuje na innym silniku, co od razu rzuca się niektórym w oczy. Jest jednak na to sposób. Można jej fabułę przenieść na silnik z BG II. Poza udogodnieniami wizualnymi, mowa tu o interface'ie czy rozdzielczości, pozyskane zostaną również m.in. klasy postaci. Więcej w linku poniżej. Znajduje się tam również przykładowy screen zmodyfikowanej gry.

http://www.gildiarpg.pl/art/219

Well, pytanie jest następujące, czy na pewno zaczynamy grę od II?

Jak ktoś jest zainteresowany, poniżej imo b. dobra strona o całej sadze. Chyba wręcz najlepsza jaką widziałem, w dodatku pl:
http://wrota.cob.netarteria.pl/


Edit:
Przeglądałem trochę forum z w.w. strony, oraz ogólnie net. Istnieją dwa programy 'przerzucające' fabułę z BG do BG II. Tym drugim programem jest BGT (BG Trilogy). Ma on zdecydowanie lepszą opinię, jest znacznie nowszy (TuTu to chyba już relikt przeszłości), stabilniejszy, daje więcej możliwości (głównie chodzi tu o instalowanie dodatkowych modów). Zapewne wiele kombinować i tak nie będziemy, jak już jednak zaczynamy, to zróbmy to dobrze. Choć kusi coś więcej ;P
Zczajcie instalowanie ~50 (i więcej, bo podobno istnieje ponad 300...) modów/fixów do tej gry.. Wychodzi też na to, iż kolejność tych instalacji jest również b. istotna..

Btw, znalazłem więcej pic'ów z przekonvertowanej 'jedynki', to tak przy okazji:
http://www.pocketplane.net/tutupix/

Nie wiem na co się ostatecznie zdecydujemy (to forum zaczyna mi przypominać lepszą ver. samego chatbox'a~ ), ale imo ten link powie nam wszystko:
http://hrothgar.pl/topics16/69.htm

Zastanawiam się nad tym pack'iem, po zainstalowaniu BGT:
http://readme.spellholdstudios.net/BGTTweakReadme.htm
http://www.pocketplane.net/mambo/index. … &Itemid=83 //i na pewno to. Chyba.


Sekai wo Ooini moriagerutame no Suzumiya Haruhi no dan.
Gdyby nie skróty, życie byłoby trudniejsze ^^

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl